Frosties kakor!

Idag i skolan så blev jag sugen på att baka, frågade om något gott och fick till svar frosties kakor. På ett ungefär. Dock så innehöll det nutella, vilket jag inte tål så jag gjorde som jag gjort förut en gång och gjorde 5-minuters kola smet och frosties. Snabbt och enkelt!

Gör såhär!
Börja med 5-minuterskolan! (man kan även göra kolan, utan frosties!!)

1 dl sirap
3 tsk kakao
1,5 dl socker
2 msk smör (ca 100 g)

Smält smöret och tillsätt sedan socker, sirap och kakao. Låt koka ett litet tag, blanda sedan i frosties (så mycket man vill ha) och fyll formar. Sätt in i kylskåp eller frys. Och är sedan klart! ;)

Jag brukar även ha i lite grädde, men brukar bara hälla i på måfå! :)




kanske inte ser så jäkla gott ut men, värt att testa! :)
Kommentarer
Postat av: Sara Arnesson

ser jättegott ut ju!



ps. Frågestund i min blogg! :) kika in vettja, och kommentera!

2010-09-21 @ 19:35:10
URL: http://saraarnesson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0