Kladdkaka!

Fick önskemål om att lägga ut mitt godaste recept på kladdkaka.. Faktum är att jag inte gillar kladdkaka alls, så jag har som inget favoritrecept. Förut älskade jag kladdkaka men har nu lessnat på det.
Dock så gjorde jag en för någon månad sedan och den vart faktiskt riktigt god! :) Så här kommer receptet på den iallafall!
-
Seg kladdkaka, med kolasmak.(tyckte de inte smakade så mycket kola)
-
2 ägg
3 dl socker
2 ½ tsk vaniljsocker
4 msk kakaopulver
½ tsk salt (knappt)
1 ½ dl vetemjöl
100 g smält smör
-
Jag brukar i stort sätt bara slänga ihop alla ingridienser och sen röra om. Men börja med att vispa ägg och socker pösigt, blanda i mjöl, salt, kakao, vaniljsocker och till sist smöret och rör sedan om med sked. Smöra en form noga och bröa om du vill och sätt sedan in i ugnen på 175 grader i ca 30-40 minuter.
Ät ;)
Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte god kladdkaka, tack för skit bra blogg!!

2010-09-14 @ 20:04:00
Postat av: Anonym

jätte god kladdkaka, tack för skit bra blogg!!

2010-09-14 @ 20:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0